Virtuální realita (dále jen VR) označuje interaktivní obrázky nebo videa, které umožňují prozkoumat celých 360° dané scény. V cestovním ruchu se využívá k zachycení turistických destinací jedinečným způsobem. Výsledek práce speciálních kamer, zařízení a softwaru lze potom sledovat na VR headsetu nebo na běžném počítači či mobilu. VR dokáže zachytit destinace velmi pohlcujícím způsobem a umožnit uživateli zažít pocit „být tam“. Věřte, že obrázky nebo klasická videa takovou emoci jako VR nevyvolají.
Aplikace virtuální reality používají cestovní kanceláře, které vám zprostředkují zážitky nebo virtuální prohlídku hotelu. Místo ukazování brožurek a fotografií na počítači sahá stále více cestovních kanceláří právě po VR headsetech, díky kterým svým klientům dokážou nabídnout mnohem realističtější zážitky. Virtuální realita se používá se také na veletrzích, kde účinněji zaujme potenciální nové klienty různých společností.
Virtuální realita pravděpodobně nikdy zcela nenahradí cestování, k němuž patří i vůně destinace, ochutnávání lokálních specialit a celková atmosféra tvořená místními lidmi. Má ale své opodstatnění především ve dvou oblastech. Můžete díky ní navštívit oblíbené destinace, jež trpí pod náporem turistů a zároveň tím šetřit životní prostředí. Další výhodou je větší možnost cestování pro seniory, které může VR vzít na místa, která jsou spojená například s jejich minulostí, a na něž se už nemohou dostat. VR turismus nadchne i milovníky cestování, kteří si buď nestihli splnit svůj cestovatelský sen, nebo se chtějí podívat i na to nejizolovanější místo planety či zažít pořádně adrenalinové zážitky.
Foto: Pixabay